dOa bUatMu TemAn

Posted by Mohd Aziezul Abdullah | 4:47 AM | 0 comments »

DOA BUAT TEMAN

Segala puja dan puji itu hanya milikMu wahai Tuhan penentu segala takdir. Selawat dan salam buat Rasul junjungan petunjuk sepanjang zaman, Nabi Muhammad s.a.w. dan ahli keluarganya serta para sahabat Nabi.

Ya Allah…

Engkau jadikan bagiku sahabat yang sama-sama menempuh kegetiran dalam liku-liku perjuangan yang mencabar ini. Ampunilah daku dan sahabatku dan masukkanlah kami ke dalam rahmatMu dan Engkau adalah Tuhan yang Maha Penyayang..

Ya Rahman..

Tiada satu aibnya, melainkan telah Engkau tutupinya. Tiada satu dukanya melainkan telah engkau hilangkan daripadanya. Tiada satu hutangnya melainkan telah Engkau bayarkannya. Tiada satu kesakitan melainkan telah Engkau sembuhkannya. Tiada satu hajatnya dari keperluan dunia dan akhiratnya yang telah Engkau redhai untuknya melainkan telah Engkau tunaikan segalanya baginya wahai Tuhan yang Maha Penyayang.

Ya Rahim…

Sesungguhnya aku bermohon kepadaMu tabahkanlah dia dalam menghadapi segala urusan dan kekuatan dalam menerima petunjukMu.

Ya Rabbul Jalil…

Sesungguhnya aku bermohon kepadaMu bagi pihaknya dengan sebaik-baik permintaan, sebaik-baik permohonan, sebaik-baik kejayaannya dan sebaik-baik pahala baginya. Mantapkanlah imannya, tinggikanlah darjatnya, terimalah solatnya dan ampunkanlah dosa-dosanya. Ya Allah, aku bermohon kepadaMu baginya tingkat yang tinggi di syurga. Ya Allah, perkenankanlah permohonanku.

Ya Allah…

Ampunkanlah kealpaan dan kelalaiannya. Dan Engkau mengetahui segala hajatnya, maka kabulkanlah segala permohonannya. Ya Allah, aku bermohon baginya kepadaMu keimanan yang selalu mendampingi hatinya, dan keyakinan yang kuat sehingga dia mengerti bahawasanya tidak akan menimpa dirinya kecuali apa yang telah Engkau tentukan baginya.

Ya Allah…

Jadikanlah dia cinta kepadaMu dengan seluruh hatinya dan dia redha kepadaMu dengan segala kemampuan dirinya…Ya Allah…Jadikanlah cintanya hanya kepadaMu dan keranaMu…dan amal perbuatannya hanyalah untuk mencari keredhaanMu.

Ya Allahu Rabbi…

Cukuplah dirimu bagiku, tiada Tuhan selain Engkau. Hanya kepadaMu aku bertawakal. Dan Engkaulah Tuhan yang memiliki Arasy yang Agung.

Amin…,

kmk........

0 comments